دستور پخت پیتزای سبزیجات رژیمی

رژیم با ما > وبلاگ > تغذیه > آشپزی > آشپزی عمومی > دستور پخت پیتزای سبزیجات رژیمی

دستور پخت پیتزای سبزیجات رژیمی

  • sara modo
  • آشپزی, آشپزی عمومی, تغذیه
  • بدون دیدگاه

پیتزا یکی از غذاهای فست فود محبوب در بین مردم به خصوص جوانان می باشد. اما افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، به علت کالری بالای این غذا آن را مصرف نمی کنند. در ادامه ما به معرفی یک پیتزا سالم و صد در صد رژیمی می پردازیم.

پیتزای سبزیجات، یک غذای سالم و متنوع می باشد. این غذا با داشتن سبزیجات متنوع از کالری کمی برخوردار است. به علاوه می تواند بسیاری از سبزیجات مفید را در برنامه غذایی خانواده وارد کند. در پیتزای سبزیجات، سبزیجات رنگارنگ اشتها را تحریک کرده و مزه ای به یاد ماندنی به غذا می بخشد. نکته دیگر در طبخ این غذا، در دسترس بودن مواد تشکیل دهنده آن است.

 

فواید مصرف پیتزا بر سلامتی

 

محققان دریافته اند اگر پیتزا با مواد مناسب تهیه شود نه تنها برای بدن مضر نیست بلکه مفید نیز هست. البته رعایت تعادل در مصرف تمامی غذاها نباید فراموش شود. در ادامه به ذکر برخی از مزایای خوردن پیتزا بر سلامتی بدن می پردازیم:

  • مقابله با سرطان: لیکوپن موجود در سس گوجه فرنگی که با پیتزا خورده می شود از خاصیت ضد سرطان بر خوردار است.
  • تقویت سیستم ایمنی بدن: وجود ویتامین C در سس گوجه فرنگی موجب تقویت سیستم ایمنی بد می شود. همچنین استفاده از سبزیجات متنوع مانند پونه کوهی و فلفل دلمه می تواند این خاصیت را بیشتر نماید.
  • استفاده از تمام گروه های غذایی: پیتزا شامل تمام گروه های غذایی می باشد. غلات، میوه، سبزیجات؛ گوشت ها و لبنیات همگی در این غذای کامل یافت می شوند.

 

مواد لازم برای پیتزای سبزیجات کم کالری برای دو نفر

 

خمیر پیتزا:  ۲ عدد

پیاز رنده شده: ۱ عدد

پنیر پیتزا پروسس: ۲۰۰ گرم

ذرت: نصف لیوان

زیتون: ۱ پیمانه

برگ ریحان: به میزان لازم

قارچ: ۶ عدد

فلفل دلمه ای: ۱ عدد ( می توانید از رنگ های متنوع استفاده کنید.)

گوجه فرنگی: ۱ عدد

نمک و روغن و ادویه به میزان لازم

پیتزا سبزیجات رژیمی
پیتزا سبزیجات رژیمی

طرز تهیه پیتزا سبزیجات رژیمی

 

  1. کف قالب پیتزا کاغذ روغنی قرار دهید و آن را کمی چرب کنید. سپس خمیر پیتزا را داخل آن قرار دهید.
  2. برای تهیه سس پیتزا ابتدا مقداری روغن داخل تابه بریزید. پیاز های رنده شده را تفت دهید تا طلایی شوند. رب گوجه فرنگی و گوجه رنده شده را اضافه نمایید. فلفل و آویشن و ادویه های دیگر که تمایل دارید را به آن اضافه کنید. آن را تفت دهید تا غلیظ شود.
  3. سس آماده شده را روی خمیر پیتزا پخش کنید. سپس مقداری خمیر پیتزا روی آن بریزید.
  4. سبزیجات را به طور پراکنده روی خمیر بچینید. ترجیحاً برگ های ریحان را در آخر و کامل روی مواد بچینید.
  5. با پنیر پیتزای باقی مانده کاملا مواد را بپوشانید.
  6. پیتزا را درون فرو که از قبل گرم کرده اید بگذارید تا طلایی شود.

 

 

نکات پخت پیتزا سبزیجات رژیمی

 

–  در تهیه پیتزا می توانید سبزیجات جعفری، اسفناج و تره فرنگی را جایگزین ریحان کنید.

–  قارچ ها را قبل از چیدن می تواند در کمی روغن تفت دهید. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ، مقداری آبلیمو به آن اضافه نمایید.

– می توانید بلال های کنسرو را جایگزین ذرت نمایید.

– به جای استفاده از خمیر پیتزا می توانید از نان تست یا باگت استفاده نمایید.

– می توانید روی پیتزای سبزیجات برش های بزرگ از کدو یا بادمجان بگذارید.

 

تهیه پیتزای سبزیجات بدون فر در منزل

 

برای تهیه پیتزا بدون فر در منزل باید به نکاتی توجه نمایید.

اول: اینکه خمیر نباید خیلی زخیم باشد چون مغز پخت نمی شود.

دوم: تمامی موارد روی پیتزا باید نیم پز یا پخته شده باشند.

برای تهیه پیتزا بدون فر، ابتدا باید خمیر را در تابه ای پهن کنید. سپس به مدت ۵ دقیقه تابه را روی حرارت کم بگذارید تا خمیر پخته شود. توجه داشته باشید که باید حتما درب تابه را بسته باشید.

بعد از ۵ دقیقه می توانید موادی که از قبل تفت داده اید به خمیر اضافه نمایید. تا زمانی که پنیرها آب شوند به آن حرارت دهید. بعد از ۱۰ دقیقه درب تابه را بردارید و ۱۰ دقیقه دیگر بدون درب حرارت دهید.

اگر علاقه دارید پیتزا حالت ترد تری داشته باشد می توانید حرارت را بیشتر کنید. دقت کنید که خمیر شما ته نگیرد.

 

برای مشاهده سایر دستورهای غذایی رژیمی سایت رژیم با ما را دنبال کنید.