رژیم مناسب برای بدن سیبی شکل

رژیم با ما > وبلاگ > مقالات > کاهش وزن > رژیم مناسب برای بدن سیبی شکل
رژیم مناسب برای بدن سیبی شکل

رژیم مناسب برای بدن سیبی شکل

  • sara modo
  • کاهش وزن
  • بدون دیدگاه

فرم و شکل اندام افراد با یکدیگر تفاوت هایی دارد. در این مقاله ما به معرفی و بررسی رژیم مناسب بدن سیبی شکل می پردازیم. سه فرم بدنی سیب شکل، گلابی و ساعت شنی طبقه بندی های انواع اندام می باشد.

دانستن و تشخیص صحیح نوع و فرم بدن باعث رسیدن به نتیجه بهتر برای کاهش وزن می شود. همچنین افراد با کسب اطلاعات در مورد فرم اندام خود می توانند انتخاب بهتری در لباس هایشان داشته باشند. فرم اندام می تواند نتیجه واکنش بدن به غذاهایی باشد که فرد می خورد. همچنین ویژگی های هورمونی در شکل فرم بدنی و چاقی افراد بی تاثیر نیست.

 

مشخصات ظاهری اندام سیبی شکل چگونه است؟

بدن سیبی شکل به نام اندومورف شناخته می شود. این فرم بدنی با ذخیره چربی در اطراف شکم فرمی شبیه به سیب به اندام فرد می دهد. در زیر مشخصات اندام سیبی شکل را مطالعه می کنیم:

  • باسن و شانه ها در افراد سیبی شکل به یک پهنا می باشد. دور کمر این افراد عموما به همان پهنا یا کمی بیشتر است.
  • تجمع چربی در بدن سیبی شکل عموما دور شکم می باشد. افراد سیبی شکل عموما دارای تناسب در چاقی می باشند.
  • شکم یا سینه در فرم بدنی سیبی شکل از باسن بزرگ تر می باشد.
  • پاها و بازوها به نسبت لاغرتر می باشد.
  • عموما بالا تنه افراد سیبی شکل کوتاه تر از پا ها می باشد.
  • در اندام سیب شکل باسن و ران ها عموما باریک ترین قسمت بدن می باشد.

افراد دارای اندام سیبی شکل به مصرف نشاسته، برنج و پاستا علاقه دارند. نوشیدنی های کافی کافئین و نوشابه ها از نوشیدنی های مورد علاقه این افراد است.

چه خطراتی افراد دارای اندام سیبی شکل را تهدید می کند؟

افراد دارای فرم بدنی سیبی شکل مستعد بیماری های زیر می باشند:

  • دیابت
  • سکته مغزی
  • IBS و مشکلات گوارشی
  • یبوست و احتباس مایعات

این افراد باید از خوردن کربوهیدات های دارای نشاسته و میوه هایی با قند بالا، قهوه و نوشابه پرهیز کنند.

رژیم غذایی مناسب برای بدن سیبی شکل چیست؟

  • زمانی که بدن به خوبی قند خون را تنظیم نکند تنها را برای بدن ترشح انسولین می باشد. افزایش انسولین در بدن موجب افزایش وزن می شود. افراد سیبی شکل با حذف نوشابه و کربوهیدرات های دارای نشاسته می توانند قند مصرفی را کم کنند. کاهش قند مصرفی موجب کاهش انسولین و استفاده بدن از چربی های ذخیره شده می شود.

 همچنین مصرف غذاهای دارای فیبر به علت اتصال فیبر موجود در غذاها و افزایش سرعت عبور مواد غذایی از روده سبب کاهش قند خون و در نتیجه کاهش انسولین می گردد. بهتر است این افراد غلات سبوس دار، میوه و سبزیجات، لوبیا و عدس را در برنامه غذایی خود داشته باشند.

  • افراد سیبی شکل در رژیم کاهش وزن خود باید چربی های دور شکم را بسوزانند. نیم ساعت ورزش هوازی به صورت روزانه می تواند به کاهش وزن و سایز این افراد کمک نماید. شنا، رقص، دویدن، ایروبیک می تواند ورزش های مناسبی باشد.

افزودن تمرینات قدرتی همراه با ورزش هوازی می تواند موجب قوی تر شدن عضلات و چربی سوزی سریع تر شود. یوگا، پیلاتیز و ایروبیک می تواند ورزش های مفیدی برای این امر باشد.

نکته: افراد با فرم بدنی سیبی شکل بهتر است به صورت منظم با پزشک خود ملاقات کنند. دلیل این ضرورت مستعد بودن این افراد در برابر بیماری های خطرناکی همچون حمله قلبی می باشد. انجام چکاپ های سالیانه می تواند در تشخیص به موقع و درمان سریع وحفظ سلامتی این افراد مفید باشد.

بهترین میوه برای کاهش وزن افراد سیبی شکل چیست؟

میوه هایی که حاوی فلاونوئید آنتوسیانین، می تواند موجب کاهش وزن و چربی سوزی برای افراد سیبی شکل شود. این ماده بیشتر در میوه هایی با رنگ قرمز تا بنفش یافت می شود. البته لازم به ذکر است تنها مصرف میوه نمی تواند گزینه مناسبی برای کاهش وزن باشد. در ذیل به برخی از این میوه ها اشاره می کنیم:

  • گریپ فروت: مصرف نصف گریپ فروت قبل از غذا می تواند به کاهش چربی دور شکم کمک نماید.
  • آلبالو: مصرف آلبالو موجب تغییراتی در ژن های کنترل چربی می شود. نتیجه این تغییر کاهش چربی های شکمی است.
  • توت ها: انواع توت های حاوی پلی فنول می باشند. این ماده موجب کاهش سلولیت و کاهش وزن می شوند.
  • سیب: سیب به علت دارا بودن فیبر بالا موجب کاهش چربی دور شکم می شود.
  • هندوانه: مصرف هندوانه موجب اصلاح چربی در بدن می شود. آب هندوانه نیز موجب رفع کوفتگی عضلات می شود.
  • هلو، شلیل و آلو: این میوه ها موجب کاهش سندرم متابولیک می شوند. این سندرم به مجموعه ای از عوامل خطر گفته می شود که چاقی شکمی یکی از این عوامل خطر است.

برای مطالعه سایر رژیم های مناسب برای اشکال بدنی دیگر سایت رژیم با ما را دنبال کنید.