طرز تهیه سیب زمینی سرخ شده رژیمی

رژیم با ما > وبلاگ > تغذیه > آشپزی > آشپزی عمومی > طرز تهیه سیب زمینی سرخ شده رژیمی
سیب زمینی سرخ شده رژیمی

طرز تهیه سیب زمینی سرخ شده رژیمی

  • sara modo
  • آشپزی, آشپزی عمومی, تغذیه
  • بدون دیدگاه

در این مقاله درباه تهیه سیب زمینی سرخ کرده رژیمی و خواص آن می پردازیم.

سیب زمینی سرخ کرده یکی از فست فود ها پر طرفدار است. این پیش غذای خوشمزه با خاصیت سیر کنندگی و قیمت ارزان در تمام فست فود ها یافت می شود. بسیاری از افراد به علت کالری بالای سیب زمینی سرخ شده از خوردن زیاد پرهیز می کنند. اما طعم بی نظیر و اعتیاد آور آن باعث شده نتوان از آن به طور کامل دست کشید. در این مقاله ما دستور تهیه سیب زمینی سرخ شده رژیمی و کم کالری را برای شما تهیه کرده ایم.

سیب زمینی سرخ شده برای اولین بار از کجا پدید آمد؟

سیب زمینی سرخ شده معمولا به نوارهای باریک سیب زمینی که در روغن سرخ می شود گویند. اما در کشورهای انگلستان و ایرلند به نوع چیپس آن اطلاق می شود.

به گفته برخ از منابع آلمانی ها برای اولین بار این غذا را اختراع کردند. اما به دلایل سیاسی یا تاریخی این غذا به مردم بلژیک و فرانسه نصبت داده شده است. سیب زمینی سرخ شده از غذاهای ملی کشور بلژیک می باشد.

سیب زمینی سرخ شده با روش های مختلف تهیه می شود. سیب زمینی ها در ضخامت های متفاوت کلفت یا نازک، موج دار یا حلقه ای خورد می شوند. روی آن ها می توان نان خردشده یا ادویه ریخت. انواع کلفت آن را با پوست سرخ می کنند. می توان برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده رژیمی آن را تنور کرد. به این صورت کالری آن پایین تر می آید.

سیب زمینی سرخ شده رژیمی

فوایدی خوردن سیب زمینی سرخ شده

برخلاف تصور عموم مردم که سیب زمینی سرخ شده برای سلامتی مضر می باشد. در این بخش از مقاله می خوام به بررسی آن بپردازیم. البته آنچه در این مقاله مورد نظر ماست سیب زمینی های سرخ شده خانگی می باشد.

  • سیب زمینی دارای ویتامین هایی است که برای سلامتی بدن و حتی تناسب اندام مفید می باشند. ویتامین های B1 و C همچنین آهن و پتاسیم به وفور در سیب زمینی یافت می شوند.
  • سیب زمینی به علت دارا بودن نشاسته باعث احساس سیری زودهنگام می شود. نتیجه ایجاد این احساس خوردن مقدار کمتری از غذا می باشد.
  • سیب زمینی با داشتن کربوهیدرات موجب تحریک افزایش سروتونین در بدن می‌شود. ماده سروتونین پیش ساز تریپتوفان می باشد. سروتونین و تریپتوفان موجب خواب راحت و آسوده و حس آرامش و خوشحالی می شوند.
  • سیب زمینی باعث ایجاد احساس شادی و خوشبختی در افراد می شود. دلیل ایجاد این حس ترشح هورمون آندروفین می باشد. بر اساس یافته محققان هرچه میزان این هورمون در بدن بیشتر باشد اخلاق افراد بهتر خواهد شد.

خطرات مصرف بیش از حد سیب زمینی سرخ شده برای سلامتی

عدم توجه به تهیه مناسب سیب زمینی سرخ کرده ممکن است موجب مضر شدن آن شود. هنگام تهیه سیب زمینی سرخ کرده باید به میزان سرخ شدن آن توجه ویژه داشت. سرخ شدن بیش از حد سیب زمینی موجب تولید سمی به نام آکریل آمید در غذا می شود. این سم یک ماده سرطان زا می باشد.

کلیه غذاهایی که با سیب زمینی تهیه می شوند باید این اصل در آن ها رعایت شود. زمانی که سیب زمینی ها طلایی شدند باید از سرخ کردن بیشتر آن ها اجتناب کرد. هنگام کبابی و برشته کردن محصولات سیب زمینی نیز باید از کباب کردن و سوزاندن آن پرهیز کرد.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی سرخ شده رژیمی

سیب زمینی متوسط: ۴ عدد

روغن زیتون: ۲ قاشق غذا خوری

نمک: به میزان لازم

جعفری: به میزان دلخواه

پودر سیر: به میزان دلخواه

طرز تهیه سیب زمینی سرخ شده رژیمی

سیب زمینی ها را خوب بشویید و پوست آن هارا فرچه بکشید تا کاملا تمیز شوند. سپس آن هارا به یک اندازه و همراه با پوست برش دهید. سپس آن ها را به مدت نیم ساعت در آب سرد قرار دهید. این کار به ترد شدن سیب زمینی ها کمک می کند.

فر را با دما ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کنید.

سیب زمینی ها را پس از خارج کردن از آب با دستمال خشک کنید. سپس با روغن زیتون، نمک و پود سیر مخلوط کنید. سپس روی سینی فر به طوری که روی هم قرار نگیرند بچینید. به مدت ۳۰ دقیقه حرارت دهید تا سیب زمینی ها آماده شوند. پس از آماده شدن جعفری های خرد شده را روی آن بریزید.

مدت زمان آماده سازی: یک ساعت و ده دقیقه

 

برای مشاهده سایر دستورات غذایی رژیمی به سایت رژیم با ما مراجعه نمایید.