توصیه ها برای تعیین جنسیت کودک

رژیم با ما
رژیم با ما > وبلاگ > مقاله بارداری > توصیه ها برای تعیین جنسیت کودک
توصیه هایی برای تعیین جنسیت کودک

توصیه ها برای تعیین جنسیت کودک

  • rejimbama
  • مقاله بارداری, مقاله و اخبار صفحه اصلی
  • بدون دیدگاه

توصیه ها برای تعیین جنسیت کودک

  1. بر اساس شواهد علمی در بارداری امکان قطعی برای تعیین جنسیت جنین وجود ندارد ولی تحقیقات مختلف احتمال موفقیت را با استفاده از روش های مختلف تا ۷۳% گزارش کرده اند.
  2. توصیه ها برای تعیین جنسیت شامل تنظیم زمان لقاح و رژیم غذایی می شود.

تنظیم زمان بندی مقاربت:

در این روش توصیه می شود از چهار الی شش  دوره قبل از بارداریدمای پایه بدن( دمای بدن بلافاصله بعد از خواب در صبح) را با استفاده از دماسنج اندازه گیری کرده تا الگوی تغییر دمای بدن برای شما مشخص شود. هنگامی که دمای بدن بیشترین افت را دارد زمان تخمک گذاری است. برای اطمینان بیشتر از کیت های خانگی تخمین تخمک گذاری نیز استفاده کنید. بعد از تمرین پیشگویی زمان تخمک گذاری می توان زمان مقاربت را متناسب با جنسیت فرزند انتخاب کرد. با استفاده از این روش احتمال موفقیت حدود ۵۷% است.

  • برای داشتن فرزند پسر باید مقاربت مقارن با تخمک گذاری یا یک روز بعد از آن انجام گیرد.
  • برای دختر شدن فرزند نباید از ۲ روز قبل از زمان تخمک گذاری تا چند روز بعد از آن، مقاربت صورت گیرد.

تغذیه:

در این روش میزان تعادل املاح معدنی پتاسیم و سدیم نسبت به منیزیوم و کلسیم در تغییر شرایط رحم و تشکیل جنین دختر یا پسر مؤثر است که براساس مطالعات بالینی میزان موفقیت با این روش حدود ۷۳% گزارش شده است. این رژیم از ۹ هفته قبل از بارداری برای زنان شروع و تا زمان اثبات بارداری ادامه می یابد.

بنابراین برای بالابردن احتمال داشتن فرزند پسر، نسبت املاح پتاسیم و سدیم در رژیم غذایی باید بیش از املاح کلسیم و منیزیوم باشد. برای این منظور می توان از موادی همچون موز، خرما، انجیر،کیوی، پرتقال، سیب زمینی، گوجه فرنگی زرد آلو، گلابی، هلو، سبزیجات، حبوبات، انواع مغزها و نان های کامل بهره برد.

موارد دیگری همچون تأثیر رژیم پرکالری و با سطح بالای چربی ها (به خصوص چربی های امگا )۳ و قند های ساده نیز ممکن است تأثیراتی بر این روند بگذارند که هنوز این تأثیرات به اثبات نرسیده اند.

برای دختردار شدن نسبت املاح دارای کلسیم و منیزیوم همچنین مقدار ویتامین دی را که برای جذب مؤثر کلسیم، لازم است؛ باید در رژیم غذایی افزایش دهید. بنابر این از لبنیات (بخصوص ماست، شیرو بستنی)، تخم مرغ، ماهی ها بخصوص سالمونلا ساردین و تون (بدون نمک زیاد) و برنج بیشتر استفاده کنید.

  • مصرف نمک را تا حد امکان کاهش دهید.
  • چای و قهوه را به میزان کم و کمرنگ میل نمایید.
  • در صورتی که پزشک مکملی را برای شما تجویز کرده است از آن حتما استفاده کنید.
  • نکته: از این رژیم نباید به مدت طولانی استفاده شود.
  • استفاده از دو روش بالا به صورت همزمان احتمال موفقیت را دوچندان می کند.

 

همچنین میتوانید با خواندن مقاله توصیه های مفید برای کاهش نفخ شکم در بارداری ، اطلاعات خوبی در این زمینه کسب کنید.